måndag 27 april 2009

En skön helg

Det behövs väldigt lite för att göra mig glad. Det var sol i helgen, det gjorde mig glad. Inte så att jag hann vara ute så mycket i solen, istället spenderades lördagseftermiddagen på en bluesklubb i gamla stan. Det var inte helt fel det hellre. Klubben hade ett eget husband, och vem som helst som ville/vågade fick gå upp på scen med sitt instrument och jamma med dem. Givetvis gick Martin upp och körde en låt, han fick stående ovationer av mig och kompisen J. I början av eftermiddagen lyckades jag få en udda bekantskap med lite för mycket sprit i kroppen, Martins skönsång lyckades dock skrämma iväg karln och resterande tid kunde i lugn och ro ägnas åt att lyssna på den sköna musiken och drömmande blicka upp i taket. Och taket var något man verkligen kunde blicka upp i. Det var fullt av barnvagnar, uppstoppade rävar och andra märkliga grunkor. Stampen heter stället, och är du sugen på blues en lördag i Stockholm, ja då är det dit du ska.

Inga kommentarer: