lördag 27 januari 2018

Ett begränsat garderobsutrymme

Jag läste nyligen en artikel om en person som gjorde sig av med en stor mängd saker och flyttade in i en husvagn. Artikeln specificerad hur mycket kläder hon hade i sitt nya liv. Hon och jag hade exakt lika mycket kläder. Att bo i en etta och ha tillgång till en garderob eller att bo i en husvagn är alltså ingen större skillnad. Det jag fundera på när jag skulle flytta till Schweiz var dock inte "hur ska det få plats i lägenheten?" utan snarare "vad kan jag klämma ner i två resväskor så att jag klarar mig i ett halvår?". Jag brukar älska att packa inför en resa. Jag gillar utmaningen att packa så komprimerat som möjligt och få med mig exakt det jag behöver. Den här gången har jag goda förhoppningar om att kunna använda allt i min garderob det närmaste halvåret!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hade samma problem för några år sedan när jag skulle bo utomlands ett tag. Men löste det med att packa för de närmsta månaderna och vid hembesök fylla på med vinterkläder och eventuella kläder jag saknade. I somras klarade jag mig två månader på i princip en välfylld resväska, men så var det sommar också... Jag lovar att du inte kommer behöva allt du tror dig behöva ;)
Fast det beror ju också på vad du ska jobba med, om det kräver en viss utstyrsel, ett visst antal skor etc...
Lycka till med packningen!

Malinmupp sa...

Skorna var det absolut svåraste med packningen. Inte för att jobbet kräver väldigt många skor, utan för att jag är väldigt förtjust i skor. Det kändes lite i hjärtat att ställa in kartongen med skor i förrådet när jag skulle lämna Sverige ;)