söndag 18 oktober 2015

Vad ska du göra till helgen?

Denna konversation kunde överhöras på kontoret i fredags.

-Vad ska du göra till helgen Malin?
-Nu ikväll kommer min vän hem till mig med sin skruvdragare och hanterar mina halvt monterade/totalt omonterade ikea-möbler. Han påstår att det ska bli roligt! Mina egna monteringsförsök var rätt misslyckade, så jag är väldigt tacksam.
Arbetskamraten börjar skratta och säger:
-Jag beundrar din förmåga att delegera!

Nu när hon säger det, jag har faktiskt delegerat en hel del till mina fantastiska vänner: E har monterat möbler, S har limmat ihop ett trasigt bord, C har fixat mitt glappande kylskåp, L har varit IT-support + lampsupport, A har ordnat min fönsterproblematik, för att inte tala om hela gänget som var här och bar alla mina flyttkartonger!
Varenda gång någon av er har hjälpt till har ni tyckt att det varit en liten grej, kanske till och med roligt. För mig har det varit viktigt och betytt en hel del. Återigen tack!

Inga kommentarer: