söndag 4 oktober 2015

På väg mot nya äventyr


Jag sitter och skriver i ett hav av flyttkartonger. Min nya lägenhet har härliga trägolv och grönska utanför fönstret. Möbler ligger på golvet, halvt ihopskruvade. Vissa möbler är svåra att montera på egen hand. Det kommer att lösa sig, det kommer att bli bra.
För tre månader sen meddelade M att det inte var värt för honom att satsa på oss längre. Tiden därefter har varit turbulent. Den person som stått mig närmast i tio år vill inte vara så nära längre. Sånt gör jävligt ont. Som tur är har jag en underbar familj och fina vänner som har gjort mer för mig än jag nånsin trott. Jag har varit ledsen, jag har varit besviken, jag har nått toppen av Mt Fuji på ren ilska och en stor portion jävlar anamma. Jag har överraskat mig själv med att vara stark när det behövts. Jag har tagit emot all den hjälp som vänner och familj har erbjudit. Jag har suttit och gråtit på nya jobbet, men som min fina kollega sa ”Du är inte mer än människa”.
En egen lägenhet är ingressen till ett nytt livskapitel. Det finns många tankar på vad som ska komma härnäst. Att äntligen skaffa katt står högt om på listan. Nya äventyr kommer det att bli. En resa till alperna är redan inbokad. På sikt vill jag bestiga fler berg och vandra i vackra dalsänkor.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Det gör så jäkla ont och det känns så omöjligt till en början. Skönt att du kommit igenom den första tuffa tiden och har nya drömmar, mål och planer. Hoppas att nya lägenheten känns som din och att du snart kommer till rätta.
Heja dig! Och berg är till för att bestigas - eller nåt....

Malinmupp sa...

Tack för fina ord! När något gjort så jäkligt ont blir man överraskad varje gång man får något fint av någon annan. Tack :)