måndag 6 oktober 2014

Att bo

Jag och M har köpt en lägenhet. En galet stor lägenhet: 5 rum, öppen spis, inglasad balkong- hela konkarongen. Det känns...konstigt.
Det märkligaste av allt är att det känns som om alla jag pratar med är gladare än jag själv är över det faktum att jag har köpt mitt boende. Min mamma är glad, mormor kommer med tusen frågor och kollegorna har följt processen med spänning och glada skämt om min "paradvåning".
Jag och M försöker mest ta en sak i taget: Vi måste fortfarande deala med banker, ta ekonomiska beslut och annat jobbigt- innan vi ens funderar på hur vi ska möblera, eller vilka som kan tänkas agera flytthjälp.
Nu får vi allt bo där ett tag, det här med visningar, budgivningar och mäklare var alldeles för ansträngande för att orka med i längden!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Åh vad spännande! (ok, jag vet jag låter som alla andra) Och stort! Jag har alltid önskat mig en stor paradvåning med högt i tak. Vet inte riktigt varför, mer än att det är maffigt. Vad mysigt ni ska få det med öppen spis.

Hoppas att allt dealande med banken och packning etc går bra så att ni snart får njuta av ert nya boende.

Malinmupp sa...

Tack Matilda! Nu är det färdigdealat med banken och snart kan jag börja titta på färg och tapeter istället för räntor!