lördag 22 februari 2014

Typiskt mig

Idag har jag supportat min curlande sambo genom att stå i Kungsträdgården och dela ut flyers om curling under prova-på-OS-vintersport-eventet. Eftersom jag är jag pratade jag glatt på med alla möjliga trevliga människor. Jag träffade på en snubbe i en blå jacka som såg funktionärsakig ut, och frågade artigt om han höll på med curling. Det gjorde han inte, han var tydligen en av "olympierna". Jag antog att han därmed var en av arrangörerna av evenemanget och frågade om han kanske höll på med någon av de andra vintersporterna som var där. Det gjorde han inte. Vi växlade ytterligare några ord, sedan knallade han vidare. Då klämmer min kära sambo ur sig följande:
-För sjutton Malin, hur kunde du inte känna igen honom! Han är ju dubbel OS-medaljör!

Tydligen har jag träffat en idrottshjälte idag. Jag hade ingen aning. Typisk situation för Malinmupp...

2 kommentarer:

Matilda sa...

Haha, underbart! Sån är jag med!
På ett av ställena i England där jag jobbade så kunde jag stöta på både politiker och medlemmar av den kungliga familjen (typ avlägsna kusiner). Jag hade oftast ingen aning om vem de var och det kunde bli lite lustiga situationer…

Malinmupp sa...

Vad skönt att höra att jag inte är den enda som har huvudet i det blå när det kommer till kändisar Matilda :).
Lite roligt är det att jag dessutom har ett yrke som gör att jag jämt träffar nya ansikten, och ska komma ihåg dem lågt senare- men inte för mitt liv kan känna igen kända människor.