onsdag 24 oktober 2012

Fina, snälla människa!

Tisdag förra veckan tappade jag bort mitt paraply. Var visste jag inte, men på något sätt hade det försvunnit i Stockholms kollektivtrafik.
Så idag när jag klev av bussen så knackade en främmande man mig på axeln och sträcker fram mitt paraply:
Paraplymannen: Tappade du detta i förra veckan?
Malinmupp: Ja! Men hur..? Var hittade du det?
Paraplymannen: Jag såg när du tappade det på bussen förra veckan, men hann inte hejda dig. Jag vet ju att du alltid kliver av vid samma hållplats, så jag tog hand om det åt dig.
Malinmupp: Vad vänligt av dig, åh tack så mycket!

Det var över en vecka sedan jag tappade det. I över en vecka har han burit runt på mitt paraply, i hopp om att vi ska ta samma buss hem från jobbet. Hur fin är inte den människa som gör så?!
Fina, snälla människa! Tack så mycket!

Inga kommentarer: