måndag 28 november 2011

Det är farligt att bo i Stockholm minsann

Jag arbetar alldeles bredvid Kista Galleria. Det var ett bombhot där idag. Men när hungern rev och slet i en lite innan lunch så var jag bredd att trotsa även det. Jag hittade en väg in i gallerian, men blev utsjasad av en polis innan jag hann skaffa föda. Känns lite lätt surrealistiskt med ett tjutande larm, en metallisk röst som på engelska ber alla att utrymma byggnaden, en helikopter som cirklar över gallerian och journalister som engagerat fotograferar helikoptern i brist på annat. Det tog en evighet att hitta mat. Det är farligt att bo i Stockholm minsann, speciellt om ingen matar Malinmupp i tid.

2 kommentarer:

Petra sa...

Haha varför är jag inte förvånad? Åh älskade Malin, vad jag saknar dig!

Malinmupp sa...

Åh älskade Petra, du är inte förvånad för att du känner mig s å väl ;) . Saknar dig häruppe och saknar allt bus vi kan hitta på. kramar till dig!