fredag 13 november 2009

Händiga Malin dyker upp igen

-Oj..um...Malin! hör jag illavarslande från badrummet. Nyfiken kikar jag in och noterar att vårt badrum tillfälligt har förvandlats till Östersjön. Det är vatten överallt. Vi pratar en regelrätt översvämning på ett par centimeters djup. I badkaret står min förvirrade sambo och undrar hur han ska kunna korsa detta hav. Jag börjar lugnt kasta ut handdukar, som jag ändå tänkt kassera, tills dess att det visserligen tjippar rejält om tårna när man går i badrummet, men risken för en drunkningsolycka är minimal. Avloppet från badkaret har helt klart gett upp. Sambon föreslår en kontakt med vår hyresvärd. Med ett ljuvt leende överräcker jag istället en mejsel och ett par plastpåsar, visst är det dags att se sambons händiga sida? Sambon får inte ut något ur avloppet och det slutar med att det är jag som med plastpåsar på händerna gräver fram lite snusk ur avloppet medans sambon på tryggt avstånd assisterar med papper och rengöringsmedel.
Det är skönt att få känna sig lite händig.

Inga kommentarer: