torsdag 26 mars 2009

Livets små glädjeämnen

Gårdagens glädjeämnen kom från lite oväntade håll igår: vi-butiken och skatteverket. Vi-butiken hade halva priset på djungelvrål, mumma! Skatteverket då, vad är det för kul med det? Jo jag fick min deklaration igår! Jag har förstått att många tycker att deklarationer är rena tråkerier, men inte för mig. Varje år förtränger man hur mycket skatt man betalat, och varje år vid den här tiden öppnar man kuvertet och ser hur mycket oväntade pengar som man kommer att få tillbaka, rena lotteriet!

3 kommentarer:

Jo tjena sa...

Jag gillar när deklarationen kommer, alltid lika roligt =) ååh, gud vad gott med djungelvrål!

Moppa sa...

Ja, ser fram emot att komma hem och titta till min deklaration också. Spännande!

Och djungelvrål är ta mig tusan inte fel det heller :).

Malinmupp sa...

Oh yes, välbehövda pengar.
Hehe, vi funderar på att bygga upp ett smärre lager med djungelvrål här hemma.