måndag 12 maj 2008

Malin tvättar

Idag har jag ring på nästan varenda dörr i hela huset. Nej, jag ville inte sälja bingolotter eller något annat fånigt. Jag ville ha hjälp att öppna tvättstugan där mina nycklar råkade befinna sig. I mitt halvsovande tillstånd lyckades jag låsa ute mig själv från såväl lägenhet som tvättstuga. Smidigt Malin, smidigt. Det var inte många som var hemma upptäckte jag, eftersom jag inte vågade ringa på hos det asiatiska paret som verkade vara mitt uppe i ett stormgräl, hann jag upp till tredje våningen innan någon öppnade en dörr. Tack och lov en trevlig människa.
Det är vid tillfällen som utelåsning som jag börjar reflektera över vad jag egentligen har på mig när jag är nere i tvättstugan; säckiga plyschbyxor, en icke-matchande t-shirt där mina bröstvårtor syns tydligt igenom, ingen BH och heller ingen jacka. Jag kanske måste börja ta på mig lite kläder som är lite...ehe..prydligare...i tvättstugan. Åtminstone var det inte pyjamas jag tassat ner i den här gången..

Inga kommentarer: