fredag 25 april 2008

Läskiga farbrorn byter namn

Goddag, goddag..vilket vackert väder vi har! Strålande till och med!
På min väg ner till affären träffade jag på läskiga farbrorn. Läskiga farbrorn är en märklig figur här i kvarteren som ställer i ordning kundvagnar på Ica (han får en utgången brödlimpa för att han gör det har jag hört sägas). Varje gång jag går förbi honom (vilket har hänt dagligen den senaste tiden) så har han spärrat vägen för mig, flinat och sagt något ohörbart. Han har ett högst misstänkt utseende.
Idag i det soliga vädret bestämde jag mig att det var dags att konfrontera läskiga farbror och ta reda på vad han egentligen vill. Det visade sig att han var riktigt trevlig. Jag tror det är dags att döpa om honom från läskiga farbrorn till söta farbrorn. Ännu ett exempel på att man inte ska dömma efter utseendet. Jag var för övrigt ingen tiopoängare utseendemässigt själv idag. Att blanda indisk stil med afrikansk och dolce & gabbana är ingen höjdare. Jag inser mitt misstag och förstår att jag behöver en ny väska. Nån som har en symaskin att låna ut?

Inga kommentarer: