söndag 6 december 2015

Ljud

 Mina vänner kan intyga att jag har ett ljud för varje tillfälle, och dessa ljud slutar inte bara för att jag är själv.
För några dagar sedan ställde jag mig i hissen på jobbet samtidigt som jag läste ett upprörande mail. Eftersom jag är den jag är började jag muttra och gestikulera för mig själv...utan att märka att hissen åkt upp till sjätte våningen, öppnats, och att R från IT-enheten stod utanför. R har nu i några dagar sett väldigt nervös ut när vi passerar varandra i korridoren.

3 kommentarer:

Matilda sa...

Fniss :D
Du kan säkert använda detta till din fördel när du behöver lite hjälp från IT-avdelningen. Bara att börja muttra lite och så snabbar de på servicen ;)
Jag vågar nog inte tänka på alla konstiga ljud jag har för mig utan att veta om det. Eftersom jag spelar in mycket intervjuer i jobbet har jag tydligen lärt mig att censurera bort en hel del hummande och fyllnadsljud som man gör när man pratar med folk. Jag tyckte det var så jobbigt att lyssna på när jag transkriberade och har nu reducerat sådana ljud i allmänt tal. Misstänker att folk nu tror att jag är helt ointresserad av vad de säger...

Malinmupp sa...

Aha, intressant strategi för att få snabb hjälp. Jag brukar annars maila någon på IT-enheten och skriva rubriken "potentiellt svårlöst problem". Det har triggat nån form av nyfikenhet/ prestige och jag har snabbt fått hjälp ;)
Att sitta tyst under intervjuer och vänta in människor är annars en väl använd metod för att få folk att berätta ännu mer, bra taktik av dig!

Matilda sa...

Gillar "potentiellt svårlöst problem", kanske lånar det lite i framtiden. :-)