måndag 2 mars 2015

Att leva i nuet

Det bidde inga blogginlägg i februari. Nu när jag tittar tillbaka på månaden ser jag att det beror på två saker: Galet mycket jobb, och en oförmåga att leva i nuet. Jag har startat igång en mängd olika projekt som jag går och drömmer om.
I mars ska jag därmed starta igång med mina mindfulnessövningar med förhoppningen att leva mer i nuet, istället för att drömma till: Toppen av berget, stenhuset vid havet, 1 mil med fjädrande steg, wood carving, och en festinvigd lägenhet. Men jag lovar att verkligen vara i nuet när jag är med om ovanstående saker under 2015, och att så småningom blogga om det såklart!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Det där nuet verkar så flyktigt, det försvinner så snabbt och ersätts med något annat. Framtiden är tryggare eftersom den inte inträffat och går fortfarande att påverka.
Ja du hör, jag behöver också leva i nuet tror jag allt...

Malinmupp sa...

Kanske kan man säga att eftersom nuet är så flyktig och så snart blir det som nyss var framtid så lever vi egentligen i framtiden? Det vore väldigt behändigt att bara behöva bekymra sig om dåtid och framtid. Nutid är ett besvärligt koncept.