torsdag 22 januari 2015

Ett angenämt nöje

Imorgon bär det av på konferens med jobbet, vilket har gjort denna enkla torsdagskväll till något angenämt. Jag har fått packa en resväska.

Att packa en resväska är en särskild ritual. Du dammar av din resväska, kontrollerar att de röda känn-igen-på-bandet rosetterna sitter som de ska. Sen går du igenom rum för rum, garderob för garderob och plockar fram vad du behöver. Svävar runt i lägenheten och drömmer om hur resan kommer att bli när du har på dig de där skorna du hittade i ett okänt hörn av lägenheten.

Jag älskar utmaningen att hitta den perfekta pack-balansen. Allt i resväskan ska användas, du ska inte sakna något på resan och allt ska vikas/rullas på ett sätt som maximerar utrymmet. Jag har blivit ganska bra på att hitta balansen, men visst har det hänt på någon resa att jag skamset fått köpa ett par extra strumpor.

Den här resan har varit extra utmanande då jag fått packa för flera användningsområden: Lättare vandring, träning, bad och restaurang. Nu är jag så exalterad efter min eminenta packning att jag inte vet hur jag ska kunna somna!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hoppas att det blir en riktigt angenäm resa efter denna eminenta packning :)
Lustigt det där att vi är många som kör på de där rosetterna så att vi kan känna igen våra väskor. Tänk om någon lyckas med exakt likadan väska och exakt likadan rosett på samma ställe? (ok, antagligen väldigt osannolikt)

Trevlig resa!

Malinmupp sa...

Packningen blev tyvärr inte fulländad. Jag gick och gottade mig över att jag minsann kommit ihåg att packa ner strumpbyxor- bara för att upptäcka att jag packat ner en tom förpackning. Härligt när det finns utrymme för förbättringsåtgärder för nästa packning :)