fredag 22 februari 2013

Att göra listor

Kom på mig själv med att bli oresonligt irriterad över att jag inte kunnat starta igång med ett nytt projekt som planerat. Det kommer att bli förskjutet ett par veckor. Istället för att älta att jag inte uppnått mitt mål som jag ville satte jag mig och skrev en lista över sådant jag faktiskt uppnått. Stort som smått. Det kändes skönt att se svart på vitt vad jag varit med om och uträttat det senaste 1 1/2 året. Här kommer ett axplock ur listan:
  • Börjat klättra och tränar nu ca 3 ggr/ veckan.
  • Har tagit tag i min sjukhusfobi/sprutskräck.
  • Hållit mitt chokladintag på en rimlig nivå (enligt mig), i flera år!
  • Skapat nya kontakter bland de som väntar på bussen samtidigt som mig.
  • Blivit certifierad i ett personlighetstest, och lärt mig mer om mig själv på kuppen.
  • Lärt mig mer om hur det går till när man bestiger Mount Everest.
  • Gett komplimanger till främmande människor vid flera olika tillfällen.
  • Lärt mig att framrutan är större än backspegeln.

2 kommentarer:

Petra sa...

Den sista punkten är jag lite nyfiken på...Hur i allsindar har du trott att framrutan var MINDRE än backspegeln?

Malinmupp sa...

*suck* vad har hänt med min muppkollega? Det var ett filosofiskt uttryck vännen. En reflektion över LIVET. Vad har vi sagt om att ta saker bokstavligen? Bota detta med mer choklad!