måndag 13 augusti 2012

Teater

Åh. herre. gud. lyckan över att hitta en lyxchokladkaka i skåpet. Okej Malin, fokus. Till ämnet:

Teater. M överraskade mig med teaterbiljetter i onsdags. Iskallt hade han räknat med att Sverige INTE skulle slå Danmark och därmed inte kunna hamna i handbollsfinal. Därmed var det tryggt att boka biljetterna till söndag kväll. Med samma ofelbara logik som inget paraply=regn hände just detta: Sverige i OS-final. Således gör jag mig fin inför teaterbesök, och spenderar två inledande timmar på en sportbar. Jag kände mig aningen felplacerad, men applåderade artigt när de omkring mig applåderade och tappade popcorn i förskräckelsen när folk omkring mig utstötte gorillavrål.

En aningen moloken M följde sedan med mig till teatern för min del av kvällens underhållning: De tre musketörerna. En lättsam och glad teater med mycket musik och roliga dansnummer. Stämningen var som att man var på en spexföreställning, och jag satt bara och väntade på att någon skulle ropa "omstart".

Tack för överraskningen fina du!

2 kommentarer:

Petra sa...

HAHA stackars M! Och visst är De tre musketörerna bra?!

Malinmupp sa...

Stämningen på sportbaren var lite dämpad efteråt. Jag gladdes dock åt tanken på att det på en nästintill exakt likadant sportbar i Frankrike säkert hurrades och bubblades för fullt. Bara nån är glad så.
Jo musketörerna var bra, härligt med mycket musik.