lördag 2 oktober 2010

Ett försvarstal till datanörden

De som känner mig vet att min sambo är en charmerande datanörd. Jag är mycket förtjust i datanördar och anser att varje tös borde ha en. Det finns flera fördelar:
- Hjälp med sin dator (åh tack gode datanörd som gör att jag slipper slå datorn i småbitar)
- Lugn och bra hobby. Vissa kanske anser att det är tråkigt att ha en karl som sitter framför datorn som hobby. Men egentligen: Han är hemma, du kan lätt gå och störa honom om det är något du vill. Tänk om du haft en motorfantast istället, då hade du tvingats gå ut i garaget (ni hade behövt ett garage) och dra fram honom från underredet när det är något du vill ha sagt. Troligen hade du tvingats spendera helgerna på folkracebanor (inget ont om folkrace, jag vill bara inte dit själv). Datanörderi är dessutom en hobby med väldigt liten skaderisk.
- Bra vänner. Troligen inte av den sorten att de trashar inredningen.
- Ekonomiska faktorn. Letar du efter en karl som kan försörja familjen, ja då är det ju en datanörd du ska ha. Bra betalt i IT-branschen, och helt OK arbetstider.

Fördelarna är många, och jag kan varmt rekommendera en datanörd. Tänk dock på att leta rätt på någon med social potential, och lyckan är gjord.

Inga kommentarer: