tisdag 13 oktober 2009

Roligt vs irriterande

Jag har varit med om en hel del roliga saker på sistone. Och utsatts för ett antal småsmå irritationsmoment för att jag inte ska få känna mig allt för nöjd en hel dag.

Roligt
1. Chokladfestival: Massa folk, massa god choklad. Rekomenderar varmt lakrits-chokladmadlarna, blåbärschokladen och Lindts nya choklad med mousse i. Mumma!
2. Sambon spelade på en open mic-kväll igår och presenterade där två nya låtar. Jag diggade med som den groupie jag är. Kolla in hans musik på www.musiqua.com
3. Creperiet Byn: Besökte för första gången ett creperi. Jag gillar alltid tanken på pankakor och det känns därför kul att ha varit där. Jag och kompisen C kände oss dock som riktiga outsiders då stället var fullt av medelålders män i kostym som åt crepes med musslor.

Små irriterande saker
1. Mataffären: En hungrande Malin fastnar mellan spärrarna in till mataffären då de framför henne går så långsamt. Kommer inte ut från spärrarna utan irrar runt mellan dem som ett ilsket bi tills jag tillslut får krypa under. Med ett åskmoln ovanför huvudet slänger jag några piroger i korgen för att tillslut få min lunch vid klockan halv tre.
2.Kollektivtrafiken: Varför ställer de in just mina tåg? Vad har världen emot mig?
3. Glömska: De senaste veckorna har jag glömt allt möjligt, som att ha i ost i min cheesecake.

Inga kommentarer: