onsdag 18 juni 2008

Ledig dag

Jag har överlevt mina första dagar på jobbet! Det har till och med gått riktigt bra. En och annan miss har jag gjort förstås, men vad annat kan man räkna med, en ny vikarie testas ju alltid! Idag har jag dock varit ledig, och solen skiner. Och vad gör Malin när solen skiner? Jo hon köper sig en regnponcho!
Tjejen i kassan stirrar lite skeptiskt på mig och säger
-Har det börjat regna?
-Nej, säger jag, det är jag som ska börja cykla till jobbet.
-Jaha, svara tjejen. Åh nej, tänker jag, nu tror hon att jag är en liten mes som har 500 m till jobbet, men plötsligt fått för mig att jag ska göra något för miljön men inte klarar att cykla med ett paraply, säg nått, säg nått!
-Det är 1,5 mil dit så..man behöver en regnponcho om man ska cykla, klämmer jag ur mig. Tjejen i kassan börjar nu titta mycket märkligt på mig
-Oj, säger hon medans kassakvittot rullar ut.
Jag hoppas hon var imponerad av mig, det är i alla fall jag! Jag förväntar mig rejäla benmuskler när sommaren är slut (nej, jag ska inte cykla varje dag, riktigt så hurtig är jag inte, bara när bussen går vid dumma tider, dvs. varje helg).

Inga kommentarer: